Rozkład dnia
Rozmowy rozkład dnia
dzieci 3,4 letnie
Oddział I Jagódki
7.00-8.30– Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci przy niewielkim udziale nauczycielki, czynności opiekuńcze, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi i kierowane na tematy związane z zainteresowaniami dzieci, ćwiczenia ogólnorozwojowe np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę, zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne. Grupa łączona ( 3,4,5,6 latki) od 7.00 do godziny 8.00.
8.30-8.40– Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, podejmowanie próby pełnienia dyżurów.
8.40-9.00– Śniadanie- wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
9.00-9.30– Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Język angielski.
9.30-9.40– Zabawy ruchowe pod kierunkiem nauczyciela.
9.40-10.30– Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: tematyczne, dydaktyczne, konstrukcyjne, gry stolikowe. Praca- indywidualne wspomagania rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym, obserwacje.
10.30-11.30– Spacery, wycieczki, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali zabaw, gry sportowe, obserwacje przyrodnicze.
11.30-11.40– Przygotowania do obiadu- czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, podejmowanie próby pełnienia dyżurów.
11.40-12.10– Obiad- wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
12.10-12.20– Czynności samoobsługowe i higieniczne.
12,20-13.00– Słuchanie literatury dziecięcej, zabawy relaksacyjne, zabawy ruchowe. Język angielski.
13.00-14.00– Zabawy dydaktyczne, tematyczne, stolikowe, utrwalenie wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie.
14.00-14.10– Czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.10-14.30– Podwieczorek- wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
14.30-15.00– Słuchanie literatury dziecięcej, zabawy relaksacyjne.
15.00-16.00– Grupa łączona ( 3,4,5,6 latki): zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne. Rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia
dzieci 5,6 letnie
Oddział II Bystrzaki
8.00-8.30– Rozmowy indywidualne, praca indywidualna i w małych grupach, ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchowa, grafomotoryka). Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci z niewielkim udziałem nauczycieli. Ćwiczenia poranne- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej dziecka, zabawy integrujące grupę.
8.30-8.40– Przygotowanie do śniadania-czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.40-9.00– Śniadanie-realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych w zakresie dbałości o zdrowie.
9.00-10.30– Zajęcia wychowawczo-edukacyjne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych -realizacja zadań edukacyjnych w sali lub w ogrodzie, programy własne, innowacje, projekty. Gry i zabawy ruchowe. Działalność dowolna dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań.
10.30-11.30– Czynności samoobsługowe przed zajęciami na świeżym powietrzu. Zajęcia ruchowe , gry sportowe i zabawy. Ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Spacery i wycieczki tematyczne oraz zajęcia kierowane w ogrodzie. Tworzenie okazji do obserwacji przyrodniczych, eksperymentowania oraz odkrywania. Zajęcia przygotowujące do nauki języka obcego nowożytnego ( język angielski ).
11.30- 11.40– Przygotowanie do obiadu-czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżuru.
11.40-12.10– Obiad- Praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków, prawidłowe posługiwanie się sztućcami.
12.10-12.20– Czynności higieniczne po obiedzie.
12.20-13.00– Wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie muzyki, słuchanie bajek, gry i zabawy stolikowe. Ćwiczenie ortofoniczne, oddechowe i słuchowe. zabawy ruchowe z wybranym elementem ruchu. Utrwalanie poznanych treści programowych, indywidualna praca stymulacyjna, praca z dzieckiem zdolnym lub z trudnościami, praca dowolna z niewielkim udziałem nauczyciela, pobyt na placu zabaw lub boisku. Zajęcia przygotowujące do nauki języka obcego nowożytnego ( język angielski ).Rozchodzenie się dzieci zapisanych na pięciogodzinny pobyt w przedszkolu, kontakt z rodzicami.
13.00-14.00– Prace porządkowe w sali, rozchodzenie się dzieci realizujących podstawę programową kontakt z rodzicami. Aktywność twórcza dzieci, zabawy według potrzeb, zainteresowań i uzdolnień dzieci. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Działania nauczyciela w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej: obserwacja, diagnoza ,zajęcia wspierające rozwój dziecka.
14.00-14.10– Przygotowanie do podwieczorku-czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.10-14.30– Podwieczorek- utrzymanie porządku na stolikach.
14.30-15.00– Zabawy integrujące i zabawy ze śpiewem.
15.00-16.00– Łączenie oddziałów (3,4,5,6 latki) .Przejście dzieci zapisanych na 9-cio godzinny pobyt w przedszkolu do sali grupy 3,4-latków.
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne. Rozchodzenie się dzieci.